Diaboł
Administrator
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaer Morhen
|
Wysłany: Czw 20:23, 17 Lis 2005 Temat postu: Poradnik dla łuczniczki |
|
|
Łuczniczka
Wiele osób mówi, że łuczniczka jest najłatwiejszą postacią w grze. Ale co znaczy najłatwiejszą? Najłatwiej ją rozbudować czy jak? Jeśli znamy możliwości i ograniczenia danej postaci to każda z nich będzie dla nas łatwa w rozwoju.
Główną cechą łuczniczki jest Zwinność (Agility) dlatego głównie w tą cechę powinniśmy inwestować swoje punkty. Agility zwiększa nam Evasion Point (zdolność unikania ciosów) oraz On Target Point (Celność). Są to najważniejsze wg mnie cechy dla łucznika. Bo pozwalają nam zabić przeciwnika zanim do nas dobiegnie a jak już dobiegnie to unikamy jego ciosów.
Ponieważ łuczniczka jest słaba i niejednokrotnie przyjdzie jej walczyć twarzą w twarz z demonami dlatego potrzebny jest jej też w miarę wysoki poziom zdrowia (Health) i na drugim miejscu powinniśmy się skupić właśnie na tym.
Agility i Health to nie wszystko. Bowiem co nam ze zwinności jeśli zadajemy zbyt słabe ciosy. Do zwiększenia siły ciosów (Max i Min Attack Damage) służy Strength. Oprócz tego Siła zwiększa naszą celność i to nawet lepiej niż Agility, co godne jest odnotowania.
Zatem nasza postać powinna dąrzyć do mniej więcej czegoś takiego:
Agility: 95
Health: 75
Strength: 55
Odpowiada to temu co napisałem wyżej. I dodam jeszcze jedną uwagę. NIE DODAJEMY PUNKTÓW DO NICZEGO INNEGO. Jeśli tak zrobiłeś/aś to najlepiej zagraj od nowa inną postacią... no chyba, że masz 50 lvl i żal Ci odstawiać postać.
Oczywiście podany tu wzorzec nie jest "jedynie słuszny" choć jest najpopularniejszy wśród łuczników. Można bowiem podąrzyć odmienną drogą. Można po równo dodawać na przykład do Health i Strength do poziomu 50 punktów czy do 70, jednak zawsze na pierwszym miejscu stawiaj Agility. Można też drastycznie zmienić strategię. Na przykład można rozwinąć postać do czegoś takiego:
Agility: 100
Health: 80
nie dodając nic do Strength. Co przez to zyskamy? Doskonale unikamy ciosy przeciwników... gdy nas ktoś dopadnie to musi się okropnie namęczyć, żeby nas zabić, gdyż posiadamy niewyobrażalną (choć nie nieskończoną) ilość zdrowia. Nie bez powodu takich łuczników nazywa się Tank Archer (Łucznik-Czołg). Minusem takiej postaci jest relatywnie niższy poziom celności i przy odpornych demonach możemy mieć czasami problemy. Ale problemy to chyba podstawa każdej gry.
Można oczywiście zrobić na odwrót. Zamiast w Health ładować tylko w Strength. Jednak tej metody nie polecam. Bowiem przy starciach z potężnymi przeciwnikami (Dogebbi czy Skeletony) zginiemy prędzej niż zdąrzymy się połapać, że warto uciekać. I niestety nie uratuje nas ani ogromnie wysoka celność ani wysoka zdolność unikania ciosów.
Zapamiętaj więc jedno... bez względu na to jak rozwijasz postać nie zapomnij o zdrowiu.
Jeśli już rozjaśniłem Ci trochę sposób budowania Archera to przejdźmy do Skilli.
Najważniejszym Skillem na początku kariery łucznika jest STAGGERING BLOW i polecam ładować swoje pierwsze Skill Pointy tylko w to aż do ukończenia treningu. Używanie jest proste. Po wybraniu przeciwnika nasz łuk pulsuje przez około 4 sekundy a następnie wypuszcza śmiercionośną strzałę. Jeśli zrobicie tak jak poleciłem to do 30 lvl będziecie tym Skillem rozwalać demony od jednego (słownie 1 ) strzała.
Pozostałe Skille bardzo ważne dla Łuczniczki to:
CONCENTRATION: Każdy punkt koncentracji dodaje Ci dwa On Target Pointy więc zdecydowanie zwiększa to Twoją celność. Tak więc nie żałuj punktów na tą umiejętność.
FATAL BLOW oraz CHANCE OF CAPTURE (na póżniejszym poziomie): jest to umiejętność, która zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia Critical Hit - ciosu który jest o połowę potężniejszy od normalnego uderzenia. Bardzo dobry Skill. Połącz to jeszcze ze Staggering Blow lub z dodatkowymi zniszczeniami jakie oferują upgradowane bronie (na wyższych poziomach gry) a tym bardziej docenisz wartość tego Skilla. Dodatkowo zwiększa on wartość On Target Point zależnie od poziomu, na którym jest Twoja postać. Zwróć jeszcze uwagę, że ten Skill po Grade 10 nie zwiększa już szansy na Critical Hit (tylko jego siłę), więc zwiększać go powyżej 10G to tylko kwestia gustu.
HEARTBREAKER: ulepszona wersja Staggering Blow. Pozwala dodatkowo otępić przeciwnika przez co nie może on wykonać żadnego ruchu przez parę sekund a ty masz czas by zadać mu kolejny cios. Choć ten Skill jest potężny to zastanawiam się czy go uruchamiać gdy posiadamy Staggering Blow napakowany na maksa, bo demony i tak idą od jednego strzała. Dodatkowo to ogłuszanie tym rzadziej się zdarza im silniejszego potwora próbujesz ogłuszyć. Po czasie nie daje to już efektu. Ale rzeczywiście w początkowej fazie gry, skill jest wypaśny. Ja zachowałem swoje Skill Pointy na umiejętności, które są dostępne na wyższych poziomach gry i nie żałuję.
FLAMY ARROW: Definitywnie zwiększa siłę Twoich strzał na okres zabijania jednego przeciwnika. Używałem i bardzo mi to pomagało zwłaszcza gdy atakowało mnie kilka duchów.
BLOWUP ARROW: Zdecydowanie ulepszona wersja Flamy Arrow. .
PERFECT EVASION: unikasz ciosu, nawet jeśli przeciwnik Cię trafił. Bardzo przydatne na wysokich poziomach gry.
To Skille, w które warto inwestować swoje punkciki.
Są jednak takie, które są średnie lub totalnie się nie nadają do niczego:
BOW MASTERY: dodaje Max i Min Damage. Ktoś może powiedzieć, że jest dobre... ale wypada jak gniot gdy porównasz to z powyższymi. Szkoda Skill Pointów.
PASSIVE ATTACK: zwiększa nastawienie wroga do ciebie, co się przejawia tym, że rzadziej Cię atakuje. Ten Skill jest tym bardziej bezużyteczny im więcej przeciwników cię atakuje.
MUSCLE SOLIDFICATION: powtórka z Bow Mastery. Zwiększa mięśnie i trudniej jest Ci potem podcierać dupę.
POISON ARROW: zatruta strzała... podzielone są opinie na temat tej umiejętności. Skill dostępny od 43 lvl. I podobno bezużyteczny do momentu gdy się go nie doładuje do 5 poziomu. No cóż... 5 punktów, można poeksperymentować.
Te Skille nie są do bani dlatego, że mi się nie podobają... nie podobają się one bowiem każdemu graczowi którego spotkałem, a który miał postać łucznika na wysokim lvl'u. A ci co ich używali i widzieli co inni robią za pomocą innych skilli to siadali na skałce i zakładali sklepy z napisem "I'm noob."
A teraz jak rozkładają się skile:
WONDERING ARCHER
* Name: Bow Mastery
Description: Use a bow more effectively.
Type: passive
Min Level: 1 Grade: 1 Min Attack Point + 0000 Max Attack Point + 0001
Min Level: 2 Grade: 2 Min Attack Point + 0001 Max Attack Point + 0002
Min Level: 3 Grade: 3 Min Attack Point + 0001 Max Attack Point + 0003
Min Level: 4 Grade: 4 Min Attack Point + 0002 Max Attack Point + 0004
Min Level: 5 Grade: 5 Min Attack Point + 0002 Max Attack Point + 0005
Min Level: 6 Grade: 6 Min Attack Point + 0003 Max Attack Point + 0006
Min Level: 7 Grade: 7 Min Attack Point + 0003 Max Attack Point + 0007
Min Level: 8 Grade: 8 Min Attack Point + 0004 Max Attack Point + 0008
Min Level: 9 Grade: 9 Min Attack Point + 0004 Max Attack Point + 0009
Min Level: 10 Grade: 10 Min Attack Point + 0005 Max Attack Point + 0010
* Name: Staggering Blow
Description: Draw a bow longer for more powerful attack.
Type: active
Min Level: 5 Grade: 1 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0000 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0019
Min Level: 6 Grade: 2 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0001 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0022
Min Level: 7 Grade: 3 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0001 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0025
Min Level: 8 Grade: 4 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0002 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0028
Min Level: 9 Grade: 5 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0002 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0031
Min Level: 10 Grade: 6 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0003 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0034
Min Level: 11 Grade: 7 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0003 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0037
Min Level: 12 Grade: 8 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0004 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0040
Min Level: 13 Grade: 9 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0004 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0043
Min Level: 14 Grade: 10 Add. Attack Point + XXXX Add. On-target Point + 0005 Hostility 100 % Increase Chance of Fatal Blow 10 % Increase Energy used : 0046
XXXX: 50 + 7/8 * skill_grade * char_agil
Max XXXX: 900
* Name: Passive Attack
Description: Skill that decreases the opponent's hostility.
Type: active
Min Level: 18 Grade: 1 Energy used : 0002
Min Level: 19 Grade: 2 Energy used : 0004
Min Level: 20 Grade: 3 Energy used : 0006
* Name: Concentration
Description: Concentrate mind for increasing the on-target point permanently.
Type: passive
Min Level: 15 Grade: 1 On-target Point + 0002
Min Level: 16 Grade: 2 On-target Point + 0004
Min Level: 17 Grade: 3 On-target Point + 0006
Min Level: 18 Grade: 4 On-target Point + 0008
Min Level: 19 Grade: 5 On-target Point + 0010
Min Level: 20 Grade: 6 On-target Point + 0012
Min Level: 21 Grade: 7 On-target Point + 0014
Min Level: 22 Grade: 8 On-target Point + 0016
Min Level: 23 Grade: 9 On-target Point + 0018
Min Level: 24 Grade: 10 On-target Point + 0020
* Name: Heart Breaker
Description: Put the arrow deeply to stop the opponent for a while.
Required: 'Staggering Blow' at grade 5
Type: active
Min Level: 26 Grade: 1 Add. Attack Point + 0012 Add. On-target Point + 0002 Hostility 50 % Increase Energy used : 0051
Min Level: 27 Grade: 2 Add. Attack Point + 0024 Add. On-target Point + 0004 Hostility 50 % Increase Energy used : 0052
Min Level: 28 Grade: 3 Add. Attack Point + 0036 Add. On-target Point + 0006 Hostility 50 % Increase Energy used : 0053
Min Level: 29 Grade: 4 Add. Attack Point + 0048 Add. On-target Point + 0008 Hostility 50 % Increase Energy used : 0054
Min Level: 30 Grade: 5 Add. Attack Point + 0060 Add. On-target Point + 0010 Hostility 50 % Increase Energy used : 0055
* Name: Fatal Blow
Description: Additional damage to the normal attack will be operating.
Type: passive
Min Level: 10 Grade: 1 Chance of Operation : 0001 % Add. Attack : 0052 %
Min Level: 11 Grade: 2 Chance of Operation : 0002 % Add. Attack : 0054 %
Min Level: 12 Grade: 3 Chance of Operation : 0003 % Add. Attack : 0056 %
Min Level: 13 Grade: 4 Chance of Operation : 0004 % Add. Attack : 0058 %
Min Level: 14 Grade: 5 Chance of Operation : 0005 % Add. Attack : 0060 %
Min Level: 34 Grade: 6 Chance of Operation : 0006 % Add. Attack : 0062 %
Min Level: 35 Grade: 7 Chance of Operation : 0007 % Add. Attack : 0064 %
Min Level: 36 Grade: 8 Chance of Operation : 0008 % Add. Attack : 0066 %
Min Level: 37 Grade: 9 Chance of Operation : 0009 % Add. Attack : 0068 %
Min Level: 38 Grade: 10 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0070 %
Min Level: 47 Grade: 11 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0072 %
Min Level: 48 Grade: 12 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0074 %
Min Level: 49 Grade: 13 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0076 %
Min Level: 50 Grade: 14 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0078 %
Min Level: 51 Grade: 15 Chance of Operation : 0010 % Add. Attack : 0080 %
APPERENTICE ARCHER
* Name: Flamy Arrow
Description: Shoot the arrow with flame to the opponent continuously.
Type: active
Min Level: 30 Grade: 1 Add. Attack Point + 0012 Add. On-target Point + 0002 Energy used : 0005
Min Level: 31 Grade: 2 Add. Attack Point + 0024 Add. On-target Point + 0004 Energy used : 0006
Min Level: 32 Grade: 3 Add. Attack Point + 0036 Add. On-target Point + 0006 Energy used : 0007
Min Level: 33 Grade: 4 Add. Attack Point + 0048 Add. On-target Point + 0008 Energy used : 0008
Min Level: 34 Grade: 5 Add. Attack Point + 0060 Add. On-target Point + 0010 Energy used : 0009
* Name: Perfect Evasion
Description: Evade opponent's physical attack perfectly.
Type: passive
Min Level: 38 Grade: 1 Chance Perfect Evasion+ 0008 %
Min Level: 39 Grade: 2 Chance Perfect Evasion+ 0009 %
Min Level: 40 Grade: 3 Chance Perfect Evasion+ 0010 %
Min Level: 41 Grade: 4 Chance Perfect Evasion+ 0011 %
Min Level: 42 Grade: 5 Chance Perfect Evasion+ 0012 %
Min Level: 43 Grade: 6 Chance Perfect Evasion+ 0013 %
Min Level: 44 Grade: 7 Chance Perfect Evasion+ 0014 %
Min Level: 45 Grade: 8 Chance Perfect Evasion+ 0015 %
Min Level: 46 Grade: 9 Chance Perfect Evasion+ 0016 %
Min Level: 47 Grade: 10 Chance Perfect Evasion+ 0017 %
* Name: Muscle Solidation
Description: Solidate muscles for increasing Min attack point for a while.
Type: active
Min Level: 42 Grade: 1 Min Attack Point + 5 Energy used : 92
* Name: Poison Arrow
Description: Use poison on the end of the arrow. Poison item is needed for using.
Type: active
Min Level: 43 Grade: 1 Add. Damage + XXXX Continuous Time 0020 Sec Energy used : 15
Min Level: 44 Grade: 2 Add. Damage + XXXX Continuous Time 0030 Sec Energy used : 15
Min Level: 45 Grade: 3 Add. Damage + XXXX Continuous Time 0040 Sec Energy used : 15
Min Level: 46 Grade: 4 Add. Damage + XXXX Continuous Time 0050 Sec Energy used : 15
Min Level: 47 Grade: 5 Add. Damage + XXXX Continuous Time 0060 Sec Energy used : 15
XXXX: char_level + skill_grade * 10
* Name: Blow-up Arrow
Description: Arrow blows up after the arrow gets on target.
Required: 'Flamy Arrow' at grade 5
Type: active
Min Level: 46 Grade: 1 Add. Attack Point + 0019 Add. On-Target Point + 0002 Hostility 75 % Increase Energy used : 0009
Min Level: 47 Grade: 2 Add. Attack Point + 0038 Add. On-Target Point + 0004 Hostility 75 % Increase Energy used : 0011
Min Level: 48 Grade: 3 Add. Attack Point + 0057 Add. On-Target Point + 0006 Hostility 75 % Increase Energy used : 0012
Min Level: 49 Grade: 4 Add. Attack Point + 0076 Add. On-Target Point + 0008 Hostility 75 % Increase Energy used : 0014
Min Level: 50 Grade: 5 Add. Attack Point + 0095 Add. On-Target Point + 0010 Hostility 75 % Increase Energy used : 0015
EXPERT ARCHER
* Name: Focus Shot
Description: Focus the target slowly for more accurate and powerful attack. Attack Power is depend on the time you focus.
Type: active
Min Level: 50 Grade: 1 Energy used : 0030
Min Level: 56 Grade: 2 Energy used : 0035
Min Level: 60 Grade: 3 Energy used : 0040
Min Level: 66 Grade: 4 Energy used : 0045
Min Level: 69 Grade: 5 Energy used : 0050
* Name: Range Extension
Description: Attack longer distance than the weapon's effective distance.
Type: passive
Min Level: 51 Grade: 1 Add. Range : 0020
Min Level: 58 Grade: 2 Add. Range : 0040
Min Level: 67 Grade: 3 Add. Range : 0060
* Name: Lightning Resistance
Description: Increase the resistance on Lightning.
Type: active
Min Level: 52 Grade: 1 Lightning Resistance + 0015 % Lasting Time : 900 Energy used : 0053
Min Level: 64 Grade: 2 Lightning Resistance + 0020 % Lasting Time : 900 Energy used : 0064
* Name: Ice Resistance
Description: Increase the resistance on Ice.
Type: active
Min Level: 52 Grade: 1 Ice Resistance + 0015 % Lasting Time : 900 Energy used : 0053
Min Level: 64 Grade: 2 Ice Resistance + 0020 % Lasting Time : 900 Energy used : 0064
* Name: Fire Resistance
Description: Increase the resistance on fire.
Type: active
Min Level: 52 Grade: 1 Fire Resistance + 0015 % Lasting Time : 900 Energy used : 0053
Min Level: 64 Grade: 2 Fire Resistance + 0020 % Lasting Time : 900 Energy used : 0064
* Name: Powerful Arrow of Silence
Description: Block the opponent's magic, and consume the target's MP for 10 seconds.
Type: active
Min Level: 53 Grade: 1 MP Consumption per 1 sec : 0050 Lasting Time : 10 Energy used : 0100
Min Level: 63 Grade: 2 MP Consumption per 1 sec : 0120 Lasting Time : 10 Energy used : 0120
* Name: Perfect Evasion 2
Description: Evade opponent's physical attack perfectly.
Required: 'Perfect Evasion' at grade 10
Type: passive
Min Level: 54 Grade: 1 Chance Perfect Evasion + XXXX %
Min Level: 62 Grade: 2 Chance Perfect Evasion + XXXX %
Min Level: 68 Grade: 3 Chance Perfect Evasion + XXXX %
XXXX: evade + 7 + skill_grade
* Name: Curse Resistance
Description: Increase the resistance on Curse.
Type: active
Min Level: 55 Grade: 1 Curse Resistance + 0015 % Lasting Time : 900 Energy used : 0036
Min Level: 65 Grade: 2 Curse Resistance + 0020 % Lasting Time : 900 Energy used : 0050
* Name: Non-Attribution Resistance
Description: Increase the resistance on Non-Attribution.
Type: active
Min Level: 56 Grade: 1 Non-Attribution Resistance + 0015 % Lasting Time : 900 Energy used : 0036
Min Level: 65 Grade: 2 Non-Attribution Resistance + 0020 % Lasting Time : 900 Energy used : 0050
* Name: Mysterious Arrow
Description: Shoot several arrows to the target. When it hit the target, it explodes and the target gets continuous damage for 5 seconds.
Type: active
Min Level: 57 Grade: 1 Shoot 0003 arrows to the target continuously. Energy used : 0042
Min Level: 67 Grade: 2 Shoot 0004 arrows to the target continuously. Energy used : 0053
Min Level: 70 Grade: 3 Shoot 0005 arrows to the target continuously. Energy used : 0064[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|